BTW
Geen producten in de winkelwagen.

Klantenservice

Heb je een vraag of loop je ergens tegen aan? Onderstaande vragen krijgen wij het meest van onze bezoekers!

Wordt je vraag niet door onderstaande antwoorden beantwoord neem dan gemakkelijk contact met ons op via deze pagina.

Algemene vragen

Wil je weten hoe licht geluid huren werkt?

  1. Zoek de producten die je wilt huren
  2. Kies voor ophalen of laten bezorgen (eventueel met op- en afbouw door onze technici)
  3. Verstuur de offerte aanvraag
  4. Ontvang binnen 24 uur een gespecificeerde offerte in je inbox
  5. Ontvang de gehuurde licht- en geluidsapparatuur

Nee hoor. lichtgeluidhuren.nl is een gewoon verhuurbedrijf. Alleen proberen wij ritjes te combineren waardoor wij jou gratis transport kunnen aanbieden. Het idee daar achter is dat zowel jij als wij er geen kosten aan hebben.

Daarnaast zijn al onze offertes vrijblijvend, totdat deze ondertekend zijn.

Momenteel bezorgen wij gratis in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort en Almere. Wij proberen het aantal regio’s snel uit te breiden. Wanneer wij nog niet gratis bezorgen in jouw regio dan hanteren wij een km vergoeding van €1,00 per gereden km.

Voor gratis transport geldt een minimum bestelbedrag van €150,- exclusief btw (€181,50 incl btw).

Wanneer is gekozen voor gratis bezorging zullen wij de gehuurde producten afleveren tussen 08.00 en 18.00 op de werkdag vóór de gebruiksdag. Ophalen doen wij tussen 08.00 en 18.00 op de werkdag ná de gebruiksdag.

Wanneer je producten huurt voor in het weekend dan zullen wij dit doorgaans op vrijdag afleveren en maandag weer komen ophalen.

Kan je de spullen alleen op een specifiek tijdstip in ontvangst nemen of laten ophalen dan kunnen wij helaas (nog) geen gratis transport aanbieden. Gratis transport kunnen wij alleen aanbieden als wij de producten tussen 08.00 en 18.00 kunnen komen afleveren en ophalen.

Uiteraard! Wij helpen je graag met het vinden van de juiste apparatuur voor jouw project. Je kunt ons hiervoor bellen, mailen of een bericht in de chatbox achterlaten. Wij denken graag mee met jouw project en budget.

Kan je een bepaald product niet vinden. Laat het ons weten, wellicht staat het wel op de website maar onder een andere naam. Mogelijk hebben wij het simpelweg niet; als dat het geval dan kunnen wij altijd kijken of wij het voor je kunnen inhuren bij een partnerbedrijf om je bestelling alsnog af te ronden. Wij hebben meerdere partners met ieder een ander assortiment, en wij huren regelmatig bij elkaar in om onze opdrachtgevers te kunnen voorzien in al hun behoeften. Zelfs als onze eigen (ruime) assortiment te kort schiet.

Wij zijn een zeer flexibel bedrijf. Daarnaast vinden wij klantenservice enorm belangrijk. Wij zullen alles op alles zetten om jouw aanvraag, hoe laat deze ook bij ons binnenkomt, zo snel mogelijk te controleren en in te plannen.

Mocht je een bestelling voor morgen willen plaatsen dan is het raadzaam om ná het plaatsen van je bestelling ons gelijk even te bellen zodat wij alles direct voor je kunnen controleren. Zo kunnen we samen zo snel mogelijk jouw bestelling erdoor heen krijgen!

Wij zijn dag en nacht telefonisch bereikbaar voor last-minute bestellingen.

Omdat wij de klant niet willen afschrikken. Ons systeem houdt namelijk ook rekening met aanvragen die nog niet bevestigd zijn. Daarnaast kunnen wij, in overleg met u, een passend alternatief aanbieden of aan extra apparatuur komen om toch aan de vraag te voldoen.

Nee, uit duurzaamheidsoverwegingen leveren wij geen handleiding mee bij de gehuurde apparatuur. Uiteraard hebben wij wel een exemplaar beschikbaar. Voor bijna alle producten die wij verhuren kun je de handleiding direct downloaden vanaf onze website! Mocht je een vraag hebben dan kan je ons uiteraard ook altijd bellen.

Onze apparatuur is voor uitgifte altijd gecontroleerd op correcte werking. Uiteraard kunnen wij de apparatuur ook in uw bijzijn controleren. Daarnaast wordt onze apparatuur periodiek onderhouden.

Wij werken met elektronische apparatuur, helaas kan dit soms kapot gaan. Los van het feit dat wij met technische apparatuur werken is het ook gewoon mensenwerk. Op kantoor kunnen wij soms een fout maken, net als de collega’s onderweg of op locatie. Als er iets niet naar wens gaat, neem dan gelijk contact met ons op! Indien er een product niet meer naar behoren schijnt te werken zullen wij zo snel mogelijk naar een gepaste oplossing zoeken.

Hetzelfde geldt met fouten die ontstaan zijn door (mis)communicatie. Laat het ons zo snel mogelijk weten zodat wij ons uiterste best kunnen doen om jou weer een blije klant te laten zijn.

Natuurlijk! Neem contact met ons op via email of telefoon voordat je huurperiode voorbij is, en dan kunnen we kijken of het mogelijk is om de bestelling te verlengen. Als het materiaal nog niet is ingeboekt voor een ander, kun je de bestelling zonder problemen langer gebruiken. Mocht (een deel van de) apparatuur inmiddels al gereserveerd zijn door een andere klant, dan dien je de apparatuur op de afgesproken tijd bij ons terug te brengen. Uiteraard helpen wij je graag met het zoeken naar een oplossing.

Haha ja zo klinkt het misschien wel, maar toch is het echt waar. 😉 Omdat wij ritten combineren en de klant hiervan willen laten profiteren bieden wij graag kosteloos transport aan.

Heb jij suggesties om onze dienstverlening nog beter te maken, laat het ons weten via de chatfunctie of via een bericht vanaf de contact pagina.

Kosten & betaling

Nee, je kan bij ons terecht voor letterlijk elk product dat in onze webshop te vinden is.

Ja, wil je genieten van gratis bezorging dan hanteren wij een minimum bestelbedrag van €100,- exclusief btw (€121,00 incl btw). Lees hier alles over gratis transport.

Momenteel bezorgen wij gratis in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort en Almere. Wij proberen het aantal regio’s snel uit te breiden. Wanneer wij nog niet gratis bezorgen in jouw regio dan hanteren wij een km vergoeding van €1,00 per km. Voor specifieke tijden in Amsterdam, Utrecht en Amersfoort hanteren wij een vast tarief van €40,00.

Gratis transport voorwaarden

  1. Gratis bezorging in de regio’s Amsterdam, Utrecht en Amersfoort.
  2. Minimaal bestelbedrag van €100,- excl. Btw.
  3. Vrije aflever- en ophaal mogelijkheid tussen 08:00 – 18:00 op werkdagen.
  4. Bezorging op maandag t/m vrijdag (in het weekend bezorgen wij helaas nog niet gratis)

Wanneer is gekozen voor gratis bezorging zullen wij de gehuurde producten afleveren tussen 08.00 en 18.00 op de werkdag vóór de gebruiksdag. Ophalen doen wij tussen 08.00 en 18.00 op de werkdag ná de gebruiksdag.

Wanneer je producten huurt voor in het weekend dan zullen wij dit doorgaans op vrijdag afleveren en maandag weer komen ophalen. Kan je de spullen alleen op een specifiek tijdstip of in het weekend in ontvangst nemen of laten ophalen dan kunnen wij helaas (nog) geen gratis transport aanbieden. Gratis transport kunnen wij alleen aanbieden als wij de producten tussen 08.00 en 18.00 kunnen komen afleveren en ophalen. Uiteraard kunt u één dag van te voren een specifiek tijdvak opvragen waarin uw materialen bezorgd worden.

Gratis transportgebieden kaart in zones

Als het om meerdaagse huur gaat hanteren wij de volgende tarieven: 1 dag = 1 x dagprijs 2 dagen = 1,5 x dagprijs 3 dagen = 1,9 x dagprijs 4 dagen = 2,3 x dagprijs 5 dagen = 2,7 x dagprijs 6 dagen = 3 x dagprijs 7 dagen = 3,3 x dagprijs 14 dagen = 5,1 x de dagprijs 15 – 21 dagen = 5,5 x de dagprijs Voor langere periode apparatuur huren? Neem contact op en wij zullen een mooi voorstel doen.

Wij streven ernaar om geen borg te rekenen. Als je nog niet zo vaak bij ons hebt gehuurd, als particulier wilt huren of gebruik wilt maken van bepaalde high-end apparatuur vragen we daarom om aanvullende gegevens. Deze gegevens geven ons meer informatie over je project, bedrijf of opdrachtgever. In sommige gevallen is toch een borg vereist. Deze borg is gekoppeld aan de waarde van de apparatuur die je huurt. Deze borg wordt na het retourneren van de apparatuur binnen een werkdag aan je terug gestort. Let erop dat overboekingen tussen verschillende banken langer kunnen duren.

Je kunt bij ons op diverse manieren betalen. iDeal, Bancontant, Sepa overboeking, SOFORT Banking, KBC/CBC Payment Button, Belfius Direct net, ING Home’Pay en Bitcoin behoren tot de mogelijkheden.

Zodra je de offerte hebt ondertekend ontvang je van ons een factuur. De factuur dient van te voren te zijn voldaan middels bovenstaande mogelijkheden. Het is helaas niet mogelijk om contant of met een creditcard te betalen.

Het is nooit leuk om een bestelling te annuleren. In principe gaan wij hier heel gemakkelijk mee om. Voor het annuleren van je bestelling neem contact met ons op. We kunnen altijd even kijken wat we kunnen doen. Om het juridisch toch goed geregeld te hebben hanteren wij onderstaande regel.

Bestellingen kunnen tot 14 dagen van te voren vrijblijvend worden geannuleerd. Als de annulering later bij ons binnenkomt dan hanteren wij tussen 14 en 7 dagen voor uitvoeringsdatum 70% van de overeengekomen prijs. Binnen 7 dagen voor uitvoeringsdatum hanteren wij 100% van de overeengekomen prijs.

In principe dient de betaling altijd van te voren te zijn voldaan. Voor overheidsinstanties, grotere bedrijven en collega verhuurbedrijven willen wij hier soms een uitzondering op maken. Een verzoek voor het huren op factuur dient te worden ingediend via info@lichtgeluidhuren.nl.

Wij hanteren een 14 dagen betalingstermijn wanneer u op rekening kunt bestellen.

Onze prijzen zijn super scherp. Ondanks dat zijn wij geen prijsvechter. Onze webshop is zo ontworpen dat iedereen gemakkelijk en snel licht en geluid apparatuur kan reserveren. Iedereen, die meer dan €100,- exclusief btw aan apparatuur huurt, kan genieten van onze gratis transport service in diverse regio’s. 

Apparatuur installeren en aansluiten

Afhankelijk van de apparatuur die je huurt kan dit. Op bijna elke geluidstafel/mixer kan wel een telefoon/laptop of tablet aangesloten worden. Geef dit aan bij je bestelling zodat wij er voor zorgen dat je de juiste kabels krijgt.

USB’s kunnen op verschillende soorten DJ apparatuur aangesloten worden. Mocht je niet zeker zijn of dit bij je gehuurde apparatuur kan, vraag het ons. Wij controleren het graag voor je.

Ja, al onze lichteffecten / disoclampen worden geleverd inclusief trussklem voor het makkelijk ophangen (aan een truss of buis van 5cm diameter). Ook is elke lamp voorzien van een veiligheidskabel.

Niet elk special effect dat opgehangen kan worden wordt automatisch geleverd met ophangmateriaal. Dit omdat deze special effects vaak ook op de grond neergezet worden. Geef bij je bestelling aan als je bijvoorbeeld confettimachines wilt ophangen in plaats van neerzetten op het podium.

Dat is in principe mogelijk. Onze apparatuur maakt gebruik van de meest gangbare aansluitingen die gebruikelijk zijn in de markt. Mocht je er zeker van willen zijn dan kan je ons altijd even laten weten welk apparaat je op onze apparatuur wilt aansluiten. Wij checken het graag voor je.

Afhalen, bezorging en installatie

Dit gaat eigenlijk altijd in goed overleg. De gehuurde apparatuur zal 1 dag voor de gebruiksdag voor je klaar staan. Wij verwachten de apparatuur weer retour voor 15.00 op de dag na de gebruikersdag.

Dit zodat wij nog tijd hebben om alles te controleren en schoon te maken voordat het materiaal weer door gaat naar een andere opdrachtgever.

In de offerte zullen wij altijd vragen naar een gewenst ophaalmoment. Als u dit aangeeft zullen wij er voor zorgen dat alles netjes op tijd klaar staat.

Hoewel we ons best doen om iedereen direct bij binnenkomst bij naam te kunnen noemen, hebben we soms een klein geheugensteuntje nodig. Zeker als je voor het eerst bij ons komt huren of al een tijdje niet meer bent langs geweest. Dan vragen wij om een legitimatiebewijs. Neem deze voor de zekerheid dus even mee.

Kleine aanpassingen aan je bestelling zijn vaak geen probleem. Uiteraard zijn we wel afhankelijk van de beschikbaarheid van de apparatuur. Verbruiksartikelen zoals tape, confetti en vloeistoffen hebben wij ruim op voorraad (uitzonderingen daar gelaten).

Wanneer is gekozen voor gratis bezorging zullen wij de gehuurde producten afleveren tussen 08.00 en 18.00 op de werkdag vóór de gebruiksdag. Ophalen doen wij tussen 08.00 en 18.00 op de werkdag ná de gebruiksdag.

U kunt een dag voor het afleveren een tijdsindicatie opvragen telefonisch of per mail. Dit kunt u uiteraard ook doen voordat wij de spullen komen ophalen.*

Wanneer je producten huurt voor in het weekend dan zullen wij dit doorgaans op vrijdag afleveren en maandag weer komen ophalen.

Kan je de spullen alleen op een specifiek tijdstip in ontvangst nemen of laten ophalen dan kunnen wij helaas (nog) geen gratis bezorging aanbieden. Gratis transport kunnen wij alleen aanbieden als wij de producten tussen 08.00 en 18.00 kunnen komen afleveren en ophalen.

* Let op: aan deze indicatie kunnen geen rechten ontleend worden. Als gebruik gemaakt wordt van gratis bezorging dan moeten wij flexibel kunnen zijn. Soms gaan bepaalde op- en afbouw werkzaamheden sneller of langzamer dan gepland. Mochten wij bijvoorbeeld een dag van te voren aangeven dat wij tussen 13.00 en 15.00 de spullen komen afleveren, maar op de dag zelf al om 12.00 op de stoep staan, dan moeten wij de materialen wel kunnen afleveren. Uiteraard kunt u ons altijd om een update van het aflever of ophaalmoment vragen.

Wanneer is gekozen voor gratis transport zullen wij de gehuurde producten ophalen tussen 08.00 en 18.00 op de dag ná de gebruikersdag.

U kunt een dag voor het afleveren een tijdsindicatie opvragen telefonisch of per mail. Dit kunt u uiteraard ook doen voordat wij de spullen komen ophalen.*

Wanneer je producten huurt voor in het weekend dan zullen wij dit doorgaans op maandag weer komen ophalen.

Kan je de spullen alleen op een specifiek tijdstip laten ophalen dan kunnen wij helaas (nog) geen gratis bezorging aanbieden. Gratis transport kunnen wij alleen aanbieden als wij de producten tussen 08.00 en 18.00 kunnen komen ophalen.

* Let op; aan deze indicatie kunnen geen rechten ontleend worden. Als gebruik gemaakt wordt van gratis bezorging dan moeten wij flexibel kunnen zijn. Soms gaan bepaalde op- en afbouw werkzaamheden sneller of langzamer dan gepland. Mochten wij bijvoorbeeld een dag van te voren aangeven dat wij tussen 13.00 en 15.00 de spullen komen ophalen, maar op de dag zelf al om 12.00 op de stoep staan, dan moeten wij de materialen wel kunnen ophalen. Uiteraard kunt u ons altijd om een update van het ophaalmoment vragen.

Ja, mochten wij de spullen niet tussen de besproken tijden kunnen komen afleveren of ophalen dan zullen wij een extra rit met de auto inplannen.

Omdat wij eigenlijk altijd een dag van te voren de spullen komen afleveren zal er waarschijnlijk geen nood aan de man zijn. Je betaalt dan alleen voor extra transport.

Als wij de spullen niet kunnen meenemen omdat er niemand aanwezig is op locatie dan zullen wij naast extra transportkosten ook een extra gebruikersdag in rekening brengen.

Voor op- en afbouw hanteren wij een tarief van €45,- exclusief btw per persoon per uur, na het ontvangen van de aanvraag zullen wij de offerte zo snel mogelijk controleren en aanvullen met personeelskosten.

Schade

Gebruikssporen en slijtage op de behuizing van onze apparatuur wordt bij ons niet direct aangemerkt als schade; mocht er sprake zijn van krassen of beschadigingen binnenin de apparatuur of op de behuizing als gevolg van onzorgvuldig gebruik, dan wordt dit gerekend als schade en worden de kosten aan je doorberekend. De apparatuur moet bij terugkomst in dezelfde staat zijn als wanneer je het bij ons komt ophalen of zoals wij het hebben afgeleverd. Mocht de apparatuur gedurende de huurperiode erg smerig worden, dan brengen we schoonmaakkosten in rekening.

Neem direct contact met ons op! We checken alle apparatuur altijd zorgvuldig voordat we het verhuren, maar heel soms zien we wel eens iets over het hoofd. Mocht je hier tijdens je gebruikersperiode achter komen, neem dan direct contact met ons op. Op deze manier weten we dat de schade niet bij jou is ontstaan, en bovendien kunnen we je bijna altijd weer aan de slag helpen met een passende oplossing.

Neem direct contact met ons op! Afhankelijk van je situatie kunnen we vervangende apparatuur voor je regelen. In andere gevallen is het praktischer als je direct langskomt bij ons op kantoor. Zodra de apparatuur bij ons terug is zullen we een schade rapport op laten maken. De kosten voor de reparatie worden in zijn geheel aan je doorberekend.
Rik Bogaard - blauwe reparatie held

Waar zijn wij te vinden? Hier!