BTW
Geen producten in de winkelwagen.

Wicked Grounds

Leuk dat je een evenement gaat organiseren bij Wicked Grounds! Wij adviseren u graag als vaste audiovisuele partner om er een geslaagd evenement van te maken! Uiteraard is het mogelijk om ons gewoon te bellen en een offerte op maat te bespreken met onze accountmanagers. Wij denken graag mee om de wensen zo goed mogelijk tot in detail te verzorgen. Voor kleine aanvullingen of standaard wensen kan er via de bestelpagina hieronder besteld worden. 

Spelregels | Bestellen via lichtgeluidhuren.nl

Geluid huren | Extra geluid voor de ruimtes bij Wicked als er géén geluid is.

Wij hebben verschillende presentatie sets om te gebruiken tijdens presentaties, beurzen en congressen. Wij hebben hier onder een aantal verschillende sets bij elkaar gezet waarvan deze perfect bij Wicked Grounds passen. De sets worden standaard geleverd op een luxe statief. Let op! Bepaalde ruimtes bij Wicked Grounds beschikken al over een goed geluidsysteem, zoals The Warehouse. Het is altijd verstandig om eerst de vaste faciliteiten te bekijken via: https://wickedgrounds.nl/conference-center/
Onze accountmanagers staan graag voor uw klaar om het juiste advies te geven als u opzoek bent naar extra geluid of aanvullende geluid in de diverse ruimtes. 

Microfoons huren | Extra microfoons voor sprekers om deze goed te verstaan

Voordat ik vertel welke microfoons je nodig hebt is het goed om uit te leggen welke soort microfoons eigenlijk gebruikt worden bij congressen. Allereerst kunnen we onderscheid maken in draadloze of draadgebonden microfoons. Soms staat er een katheder of lessenaar op het podium waarbij een draadgebonden microfoon voldoende is, maar over het algemeen gebruiken wij draadloze microfoons.

Binnen de draadloze microfoons heb je grofweg 4 verschillende varianten: 

  • – Handmicrofoon, dit wordt ook wel een handheld microfoon genoemd.
  • – Headset microfoon, dit is een microfoon die met een oortje op kan zetten. 
  • – Catchbox, dit is een zachte gooibare microfoon waarmee je de interactie met het publiek kan vergroten.
  • – Dasspeld microfoon, dit wordt ook wel een lavalier of revers microfoon genoemd.

Kwaliteitsverschil tussen handheld en headset microfoon

Tussen de professionele sennheiser handheld microfoon en DPA headset microfoon die wij hebben is eigenlijk geen kwaliteitsverschil te merken. Wel kan er een verschil in geluid te merken zijn wanneer de microfoons niet geheel op een juiste manier gebruikt worden. Waar de headset vast zit en dus continue op dezelfde plek zit, vlak bij de mond van de spreker, is dit bij de handheld niet het geval. De spreker heeft de handheld zelf vast en bepaald daardoor zelf hoe ver hij de microfoon van zijn mond houdt. Wanneer een spreker onervaren is merk je vaak gedurende presentatie dat de handheld af en toe wat verder van de mond zit en dan weer wat dichterbij. Voor lange presentaties adviseren wij altijd de headset. Voor korte presentaties is de handheld een goede uitkomst.

Hierboven heb ik uitgelegd welke microfoons wij gebruiken voor congressen. De draadgebonden microfoon voor vaste posities zoals bij een katheder of lessenaar. De handheld microfoon die je in de hand vasthoudt. De headset die vast zit waardoor je beide handen vrij hebt. En tot slot de catchbox die je kan gooien voor meer interactie met het publiek. Maar hoeveel van elk heb ik nu nodig? Grofweg kan je van het volgende uitgaan;

  1. Iedere dagvoorzitter krijgt 1 headset.
  2. Wanneer een spreker langer dan 15 minuten zal spreken krijgt deze ook 1 headset, anders een handheld.
  3. Wanneer er meerdere sprekers tegelijkertijd zullen spreken, zal voor elke spreker een headset of handheld klaarliggen.
  4. Voor de volgende spreker of sprekers zullen wij ook altijd 1 of meerdere microfoons klaar hebben liggen zodat deze gelijk het podium op kan wanneer de andere spreker(s) klaar is/zijn.
  5. Voor vragen uit het publiek zullen wij 1 handheld of 1 catchbox klaar hebben liggen.
  6. Daarnaast is het altijd raadzaam om 1 handheld microfoon als reserve te hebben liggen.

Om budgettaire redenen is het soms wenselijk dat wij iets kritischer kijken naar bovenstaande. Bijvoorbeeld door microfoons te wisselen tussen de sprekers, waardoor minder microfoons noodzakelijk zijn. Echter is dit niet altijd mogelijk zoals wanneer de ene spreker nog vragen uit het publiek aan het beantwoorden is en de volgende spreker moet het podium alweer op komen dan is het wisselen van microfoons niet mogelijk.

Bij dit voorbeeld ga ik uit van 2 dagvoorzitters. De ene dagvoorzitter zal telkens met 3 sprekers tegelijkertijd op het podium een half uur een onderwerp bespreken. Terwijl de andere dagvoorzitter de vragen uit het publiek begeleidt en gelijk na afloop van de discussie de volgende 3 sprekers zal aankondigen. Hoeveel microfoons zullen er nodig zijn? Dit zullen wij beantwoorden met de acht belangrijke vragen van hierboven.

  1. Is er een host/dagvoorzitter? Ja, 2
  2. Hoeveel sprekers zijn er? 6
  3. Hoe lang zal elke spreker presenteren? 30 minuten
  4. Zullen sprekers tegelijkertijd gaan presenteren? Ja 3 tegelijkertijd
  5. Hoeveel tijd zit er tussen de sprekers? Vrijwel geen
  6. Vanaf welke plek zal de spreker gaan presenteren, is dit vanachter een katheder of zal de spreker vrij over het podium willen rondlopen? Vanaf het podium.
  7. Wanneer is er een pauze en hoe lang is deze pauze? Niet bekend
  8. Wil je het publiek betrekken door hun vragen te laten stellen? Ja
  9. Na het beantwoorden van bovenstaande komen we op het volgende aantal microfoons:
  1. 2 dagvoorzitters –> 2 headsets
  2. 3 sprekers tegelijkertijd, langer dan 15 minuten –> 3 headsets
  3. Volgende 3 sprekers die gelijk na afloop opkomen –> 3 headsets
  4. Vragen vanuit het publiek –> 1 handheld of 1 catchbox
  5. Reserve handheld –> 1 handheld
    Totaal: 8 headsets + 1 handheld (reserve) + 1 handheld of 1 catchbox

Mengpaneel huren | Noodzakelijk om de microfoons op aan te sluiten

Voor meerdere microfoons tegelijkertijd kan het verstandig zijn om een digitale geluidstafel te huren. Hiermee kunnen we zorgen dat de EQ van de diverse microfoons goed afgesteld kan worden en kunnen indien gewenst diverse effecten worden toegevoegd zoals echo’s. Inprincipe voldoen de aanwezige mengpanelen bij Wicked voor de standaard shows, maar voor grotere presentaties is een uitbreiding naar een digitale geluidstafel een goede uitkomst. 

  1. Midas DM12: Geschikt voor presentaties tot ca. 6 sprekers/ microfoons
  2. Midas M32R: Geschikt voor presentaties tot 16 sprekers/ microfoons
  3. Midas M32: Geschikt voor presentaties tot 32 sprekers of voor bands. 

Conference call huren

Is het lastig om je gesprekspartner(s) daadwerkelijk te ontmoeten? Dan hebben wij de oplossing! Hiermee kun je alsnog vergaderen met je collega’s in het buitenland. Dit systeem is een complete oplossing waarmee je kunt bellen, videobellen en opnemen. Wij beschikken over de Konftel 55Wx set! Dit is een kwalitatief goede conference module die zorgt voor een helder gesprek tot 16 personen. Wij hebben diverse uitbreidingsset, waardoor je tot 24 personen kunt vergaderen.

We hebben diverse setjes samen gesteld die eigenlijk altijd aan jouw wensen kan voldoen. Wil je bijvoorbeeld met meerder personen aan een lange tafel zitten? Dat is geen probleem, dan koppelen wij wat extra microfoons aan het setje! Vind je de draden op de tafel niet mooi? Dan zorgen we dat hij draadloos werkt!

Video huren? | Zorg dat de boodschap goed aankomt!

Een TV scherm is een ideaal middel om een presentatie of een video te tonen aan bezoekers van uw evenement. Ook is het goed te gebruiken om bijvoorbeeld een agenda tijdens een congres weer te geven. Hieronder een aantal beeldschermen in verschillende maten. De juiste TV hangt helemaal af van het doeleinde.
Wanneer je een video wilt laten zien of bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd wilt kijken, dan heb je niet perse een heel groot TV scherm nodig.
Wel is het natuurlijk fijn om een groot scherm te hebben om alles makkelijk te kunnen volgen. Wanneer je een presentatie gaat geven en hier een dia voorstelling bij hebt, dan zou je een groot scherm zeker kunnen overwegen omdat er veel kleine lettertjes in een presentatie zouden kunnen staan!
Maar, om snel en eenvoudig een keuze te maken, kun je de volgende richtlijnen gebruiken:

Een 46” TV scherm is net iets groter dan wat je waarschijnlijk thuis hebt staan en is te gebruiken met een kleine presentatie.
Een 60” TV scherm is een zeer grote TV, met een diagonaal van 152 cm. Deze TV is ruim voldoende voor een presentaties tot 50 personen. 
Een 82” TV heeft een diagonaal van 209 cm en is uiteindelijk even groot als een klein projectiescherm, hiermee kun je presentaties tot 80 personen geven.
Als je meerdere schermen tegelijkertijd inzet, zijn deze geschikt tot meer dan 250 personen.

Laptop/ tablet nodig? | Gebruik de juiste accessoires

Onze laptops zijn voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kunt u bijvoorbeeld op een presentatie waar veel sprekers zijn, één laptop neer te zetten waar iedereen zijn presentatie op kan afspelen. De laptops zijn allemaal voorzien van de software die nodig is bij onze apparatuur.  Klik op de laptop die u graag zou willen huren om de specificaties te bekijken.

Een video mixer is ideaal voor het schakelen en mengen van diverse presentaties, camera’s en andere bronnen. Perfect voor presentaties, congressen, sportwedstrijden en andere evenementen waar meerdere videobronnen samen komen. Wij adviseren u graag om het systeem compleet te kunnen leveren. Vragen neem vooral contact op met een van onze accountmanagers die u vervolgens het juiste advies kunnen geven. 

Sfeerverlichting? | Zorg voor de juiste indruk bij uw klanten

Met deze verlichting tover je elke ruimte zo om in een sfeervolle omgeving of bijvoorbeeld de huisstijl van de klant. Ook zou je personen of bepaalde attributen kunnen uitlichten.De accuspots zijn bij ons af te nemen vanaf 6 stuks (dit heeft te maken met de kist waar ze in zitten en opladen) . Onze Spectral lampen zijn op te hangen en neer te zetten als grondspot. Deze zijn makkelijk aan te sturen met DMX maar ook zeer eenvoudig in te stellen op een statische kleur.

Waterdichte basis LED spots voor elk doeleinde
Deze robuuste en betrouwbare lamp wordt bijna bij iedere lichtshow en ieder evenement of festival gebruikt. De Spectral M800 Q4 IP65 is één RGBW-fixture. Het ingebouwde virtuele kleurenwiel, dat veelgebruikte kleuren bevat, is toegankelijk via handmatige besturing of de automatische stand.

Een gegoten aluminium behuizing, 14 RGBW-leds voor een geweldige kleurmenging van dichtbij zonder RGB-kleurtinten en een volledige IP65-classificatie voor de behuizing is dit apparaat geschikt gebruik in de buitenlucht, zelfs bij slechte weersomstandigheden.

Draadloze LED spots op accu voor méér sfeer!
De Eventspots zijn extreem compacte en stevige lampen voor evenementen met lithium-ion-accu en geïntegreerde Wireless DMX.
Het apparaat is voorzien van RGBW LED, waardoor de lamp makkelijk in te stellen is op elke gewenste kleur en in diverse gebruiksmodes.

De accu van de Eventspot 1800 Q4 gaat 8 uur lang mee en de 1600 Q4 gaat maar liefst 15 uur mee! De lampen worden standaard per 6 stuks geleverd in oplaadbare flightcase. Indien gewenst stellen onze technici de lampen voorafgaand van uw evenement in op de juiste kleuren.

Grote wallwashers met unieke mogelijkheden
Deze grote wallwashers zijn waterdicht en daardoor optimaal geschikt voor gebruik buiten. Dankzij de 40 Prolight Opto 4-in-1 RGBW-leds is het kleurrijk verlichten van grote oppervlakken geen enkel probleem.

De Helix S5000 is volledig compatibel met de Helix 4000, want de modellen maken gebruik van dezelfde kleuren en personality’s. Elke unit zowel de S4000 als de S5000 is uitgerust met WDMX, waardoor je vanaf afstand de lamp kan bedienen. De lamp kan met meegeleverde haken worden opgehangen via het Quicklock systeem.

Theaterverlichting om sprekers/ artiesten te verlichten

Theaterverlichting kan zoals de naam al zegt worden gebruikt in een theater, in een concertzaal, maar ook bij allerlei soorten optredens. De meeste armaturen kunnen als frontlicht of als zijlicht gebruikt worden. Dit houdt in dat ze geschikt zijn voor het uitlichten van het podium, objecten op het podium of artiesten vanaf de voorkant of vanaf de zijkant. Wij hebben diverse lampen die kunnen worden ingezet voor diverse doeleinden waar het nodig is om alles op het podium goed te verlichten.

Lichtletters

Wil je jouw evenement nog persoonlijker maken? Dan zijn onze verlichte LED letters altijd een goed idee. We beschikken over alle letters, woorden, tekens en combinaties. Hier onder een aantal combinaties. Wil je alle letters zien? Druk dan op de knop hier onder.

Feestje na?

Wanneer de klant een feestje na wilt. Hebben wij hier verschillende lichten draaitafels en speakers voor. Bekijk onze setjes hier onder om te zien wat mogelijk is!

Simpel feest

Dit is een prima setje voor een borrel of klein feestje na.

Middel setje

Dit is een setje met iets meer geluid een andere lampen en een booth er bij.

Groot feestje

In dit setje zit geluid voor een groot aantal personen en prachtige verlichting om een feest compleet te maken. Ook zit er een uitgebreide nexus set bij!

Pipe & Drape

Wil je een deel van de zaal afschermen? Of wil je dat de balie bij binnenkomst niet zichtbaar is? Dan is Pipe & drape en perfecte oplossing! Wij beschikken over een aantal verschillende doeken. Zwart, wit of bijvoorbeeld rood? Wij hebben doeken tot 4 meter hoog. Hier zal iemand dus niet zo snel overheen kunnen kijken! Wil je al onze pipe & drape zien? Klik dan op de knop hier onder.

Verlichte dansvloeren

Een verlichte dansvloer huren betekend altijd dat je van jouw feest in één klap een succes maakt! Met een verlichte dansvloer haal jij de sfeer direct in huis en zullen jouw gasten versteld staan! Het maakt niet uit of je een geheel aangeklede feestzaal wil hebben of alleen de verlichte dansvloer als toffe eye- catcher! Met een verlichte dansvloer geeft je gegarandeerd een extra dimensie aan jouw feest.

Wij hebben een ruime voorraad van verlichte dansvloeren, hierdoor kunnen wij grote oppervlaktes voordelig leveren.  Wij leveren de dunste led vloer die momenteel beschikbaar is, hierdoor heb je geen last van een vervelende hoge opstap. Je kunt bij ons zowel een kleine vloer in de woonkamer huren of een dansvloer voor in een grote club.

* GRATIS Transport

Minimale besteding van €50,- ex btw aan verhuur artikelen
De bestelling dient via de website geplaatst te worden
Bezorging en ophalen vindt plaats op werkdagen tussen 08.00 en 18.00
Wilt u apparatuur huren voor in het weekend, dan bezorgen wij dit op vrijdag en halen wij dit maandag weer op. U betaald enkel voor de gebruikersdag.
De offerte dient minimaal 48 uur voor de geplande bezorgdatum te zijn bevestigd.